Trend Memilih Pasangan


Peringatan, ini artikel mengarut dan tidak berfaedah tetapi ada benarnya jika dipikir dengan akal fikiran ditambah skit dengan mata hati bukannya dengan perasaan jiwang karat emo emosyial. Kali ini saya nak jelaskan lagi satu [...]


Peringatan, ini artikel mengarut dan tidak berfaedah tetapi ada benarnya jika dipikir dengan akal fikiran ditambah skit dengan mata hati bukannya dengan perasaan jiwang karat emo emosyial. Kali ini saya nak jelaskan lagi satu trend yang saya rasa agak menarik untuk dikongsi iaitu trend tunggang awek liar. Eh bukan, trend yang saya nak cerita adalah trend memilih pasangan. Trend tunggang awek liar saya cerita lain masa.

Saya rasa, selepas saya publish artikel ni kemungkinan ada diantara sedara sedari mempersoalkan kewibawaan saya sebagai lelaki kacak. Kemungkinan juga ada yang bertanya kenapa sejak akhir akhir ni saya asik publish artikel berkaitan memilih pasangan. Adakah saya nak kawen? Itu cerita saya, InsyaAllah ada rezeki saya jemput sedara sedari ke majlis walimatul urus saya.

Orang cakap kalau nak memilih pasangan kena tengok empat perkara ni; paras rupa, agama, keturunan dan harta. Kalau x silap saya itu sunnah nabi. Kalau saya silap tolong perbetulkan ustaz ustazah. Tapi trend memilih zaman skang dah berubah. Saya sendiri hairan. Zaman skang, kebanyakan lelaki memilih pasangan merujuk empat perkara juga tapi berlainan dengan empat perkara yang saya sebut kat atas tu.

Saya amik contoh, satu perempuan satu lelaki. Bila saya bertanya pada perempuan, bagaimana sedari memilih pasangan? Jawapannya ada kat atas. Bila saya tuju soalan ni pada lelaki, jawapannya berbeza tetapi masih merujuk empat perkara. Apa empat perkara tu? 1) Body 2) Muka 3) Dada dan 4) Punggung (saya guna perkataan yang lebih sopan).

Ternyata trend memilih pasangan zaman skang amat berbeza. Saya boleh simpulkan kat sini bahawa lelaki zaman skang memilih pasangan berlandaskan kecantikan. Cantik di sini ialah paras rupa berbanding perempuan yang menjadikan paras rupa adalah salah satu daripada empat perkara yang patut diikuti.

Kenapa berlaku situasi sedemikian? Kenapa lelaki memilih perempuan cantik? Jawapannya ada kat lu orang perempuan. Kenapa? Lu orang pikir lah sendiri. Saya bagi hint, buah limau jadi betik. Saya bercakap berdasarkan bukti. Ini bukti yang baru saya dapat sebentar td. Buktinya datang dari komen yang menggelarkan diri beliau anonymous:

we,aku memang tak sangka giler2,sunguh,memang aku serius giler ni yang aku tak sangka giler2 ada lagi laki yang boleh fikir cam ko fikir ni...bukan pe,dari pemerhatian aku la kan...pemerhatian aku je..kalu aku pegi shopping complex sekali pun,perempuan yang pakai dedah dedah ni,memang slalu dapat perhatian laki..tak kira laki type ape skali pun..yg load ke,yang datang dari hulu mana pun,memang suke giler tengok pempuan cam ni..kalu awek tu cun,aku tengok pun kagum la gak..tp kalu mekap tebal kalahkan mak aku,xyah usha pun aku xnyesal.. sory,aku emo..

Ternyata kenapa lelaki suka pada kecantikan, x kira siapa lelaki itu, kacak, macho, kaya, miskin pasti akan tertarik dengan kecantikan. Kalau nak baca klik sini.

Tapi pada saya, kalau saya nak pilih pasangan saya akan pilih yang mana pakej bodinya kalau tengok dari belakang 30-30-30. Kalau sesapa punya bodi seperti itu, sila contact saya. Haha!

Kesimpulan bahasanya, apa yang dapat kita pelajari kali ini adalah secara teorinya lelaki lebih tertarik kepada keindahan dan kecantikan manakala perempuan pula tertarik kepada yang tulus mulus. Lagi sekali saya terbitkan artikel yang tidak bermanfaat. babaiz.

105 comments:

kenwooi said...

yeah.. men love beauty..
the nicer the better.. =)

kenwooi.com

Anak Gemilang said...

keindahan x kekal..
hanya keikhlasan hati nuraNI yang penting..
tp.. x dpt nk dielakkn...manusia mana yang suka pada kecntikn..
tp..
crilah yang sederhana incik zizn..
hehe..
=)
msing2 ada pdpt..

*salam ziarah.. *

lama x singgh cni.. =)

adrina sidek said...
This comment has been removed by the author.
keSENGALan teserlah.. said...

apakah??
laki lebey mementingkan kecantikan?
isk2..
kecantikan hanya sementara..
ingatlah wahai lelaki..
pilih hati laa...

dlm sunnah nabi ade ke pilih paras rupa..
rasanya tade la..
yg ade,keturunan,agama,harta..
tuh je kott..
nta..tataw..ta blaja agy bab perkahwinan nieh..
tuh syllibus form5..haha..

cmne pon,,nk tegaskan lagik skali..
KECANTIKAN HANYA SEMENTARA..n kalo cntik pon,,hati busuk n da ditebuk watpe kan..
fikirlah wahai lelaki..
hahaa..

Kennee said...

Biasa la.. lelaki sure nak awek cun kan??? XD

Encik Azizan said...

kenwooi,

dat's rite bro..hahaha

Encik Azizan said...

Anak Gemilang,

keindahan x kekal?ada kemungkinan.

tapi percaya ke keihkhlasan ley berkekaln ek?
hehehe..sederhana itu indah...

Encik Azizan said...

adrina sidek,

ada ke?bole try..hahahaa

misz benida said...

en azizan..
bia aku ksik pndpat aku sbgai awek xcun..haha
kalo aku nk trik phtian laki2 kacak,aku nk die pndang dri sgi syle aku..cmne nk ckp ek...scra opennya,aku pling xske lagi pndng aset pompuan..yes,itu hkikat skrang..nk pndng,aku xlh nk ttp mta dieorg,tpi agak2 la wei..kdg2,awek tu xpkai bju dedah sana sni pon..skdar tshirt biasa..tobat aku bnci jantan yg gila obses nk pndng aset pmpuan..
*sory,aku trEmo lak..haha

miera a.k.a merr said...

kebanyakan je kn...? x sume kn yg cmtu?
ihik...

beauty lies in the eyes of the beholder...
beauty is too subjective...
sexy pon subjective gk..
sesetengah myb mrasakan yg tdedah sana sini tu sexi.. but.bg certain people.. pkai bju kurung yg tutup sume pn dkatakan sexi...


ape aku ngarut nih... tata~ wee

LuVidA^^ said...

em....
ske taruk pix bukan2. x suke la tengok.

laki suke yg cntek.
pmpuan suke yg encem.
ok x?

huhuk...actuali rupa paras x mjamin bahagie.
kalau pilih yg cun tu, bukan sbb cinte lorr...tp sbb nfsu semate.

zzzzzzz

miss_eliana said...

wahaha..
gambar hot! sesuai nga tajok.. =P

ala..manusia mmg suka yg cantik kan..
tp xperlu laa yg terlalu cantik smpai bole menimbulkan fitnah dll..
cukup laa yg sedap mata memandang..
cantik 2 cuma pinjaman dr Allah..yg penting, agama 2 dulu..=)

miSs siv said...

aku 26-30-21
ehh da mcm alien..
boleh?
contact tau!
hahaha

x-po said...

besar gle tutt pmpn tu..wakakakaka

::~jAy DaMiEn~:: said...

misz benida,

rilex la... xkan lepas baca artikel en. azizan ni terus teremo pulak.... hehehe...
[ekceli aku xpaham maksud misz benida ni... huhuhu]

✿~jAy DaMiEn~✿

my name is Ain said...

terpulang hak masing.. sebagai pengguna kita ada hak memilih.. konsep ni boleh apply dalam semua benda dlm kehidupan termasuk juga dalam konsep memilih pasangan.. normallah tu.. yg laki nk pompuan yg cantik dan seksi.. yang pompuan yg laki yg hensem dan macho.. tp soal jodoh pertemuan tu semua tugas yang di atas.. tak salah kita memilih.. kn?

kepala ting tong..bdan ketar..smlm pnye pasal..

e l d y said...

bukan semua laki tengok paras rupa walau 'almost' pd zaman kini .. yg pasti bukan gua ^@^

Encik Azizan said...

keSENGALan teserlah..,

3 perkara je?paras rupa xde?sapa yg ajar tu..heheh
try check..walaupon saya bukan ustaz tapi saya berckp bukan saja2..

Encik Azizan said...

keSENGALan teserlah..,

baca ni,

Nabi Muhammad SAW ketika ditanya oleh para sahabat mengenai ciri wanita idaman yang diperlukan oleh seorang suami, Baginda menjawab, “Wanita yang menyenangkannya ketika dilihat. Wanita yang mentaatinya ketika disuruh dan wanita yang tidak mengkhianatinya (tiada curang). “Dan, wanita yang tidak mengkhianati hartanya pada perkara yang dibenci.” (Riwayat Abu Daud dan Nasaii)



Sifat yang perlu diberi keutamaan mencakupi raut wajah yang menyenangkan, akhlak baik terhadap suami, amanah dan setia. Raut wajah yang menyenangkan meliputi dari semua segi iaitu kecantikan, senyuman dan tutur kata ketika berbicara. Faktor sedemikian kerapnya sangat dititikberatkan oleh kebanyakan lelaki dalam soal memilih pasangan hidup.



Akhlak yang baik terhadap suami turut dititikberatkan dalam Islam ketika memilih calon isteri. Faktor ini bagi menjamin kerukunan rumah tangga. Isteri yang baik ialah isteri yang mentaati perintah dan suruhan suami sejauh mana ia tidak bertentangan dengan apa yang digariskan oleh Islam.



Satu lagi ciri dalam memilih calon isteri ialah amanah dan setia. Pada pandangan Islam, isteri yang amanah dan setia bolehlah disifatkan sebagai isteri yang baik dan solehah. Mereka dapat menjaga kehormatan diri dan harta suami sekalipun ketika ketiadaan suami di rumah.



Dalam satu hadis lain, Rasulullah SAW bersabda, “Nikahilah wanita dalam empat kategori: Hartanya, keturunannya, kecantikannya, agamanya. Pilihlah wanita yang mempunyai agama kerana dia akan menjagamu.” (Riwayat Shaihan). Hadis ini menggalakkan seseorang itu memilih isteri dari kalangan wanita yang mempunyai agama iaitu yang beragama Islam dan mengamalkannya.

Encik Azizan said...

Kennee,

yup..suda pasti..tp perempuan juga nak yang kacak kacak..

Kita sering mendengar ada pihak yang mengeluh terdapat segelintir wanita yang hanya memberi tumpuan kepada mereka yang kacak dan bergaya sebagai calon suami. Mereka menyelar golongan wanita ini kerana membelakangi golongan lelaki yang beragama dan mengutamakan rupa. Salahkah wanita mengutamakan rupa?

Berhubung dengan rupa, Muhammad Abdul Aziz Al-Halawi, di dalam bukunya Fatawa wa Aqhidyah Amiril Mu’minin Umar ibn Al-Khattab menceritakan Umar pernah berkata, “jangan kamu kahwinkan puteri-puteri kamu dengan laki-laki yang hodoh rupanya, kerana rupa dapat mengakibatkan mereka tertarik, seperti lelaki tertarik kepada wanita.”

Justeru, adalah tidak menjadi satu kesalahan seorang wanita menilai seorang lelaki berdasarkan rupa dan penampilanya. Hanyasanya biarlah ‘outlook’ tersebut diiringi dengan kemantapan beragama.

Wallahu’alam.

Rujukan

Fatawa wa Aqhidyah Amiril Mu’minin Umar ibn Al-Khattab, Muhammad Abdul Aziz Al-Halawi.

myjodoh.net

Encik Azizan said...

misz benida,

tp tu la hakikiat..kbnykan laki skang tertarik dgn aset perempuan..

nk salahkn sape?xde salah sesapa tp saya salahkn perempuan kerana mereka mnggunkn aset tersebut untuk mnarik lelaki..

kenapa perlu ada suntik2?besar sini besar sana.pejal sini pejal sana..mcm hint yg saya bg tu..hehe

Encik Azizan said...

miera a.k.a merr,

mengarut?hehe..xde la..tu pndpt yg menrik..mekasih..

tp perlu ingt,saya bukan bercakap mengenai seksi tp saya bercakap kecantikan dan keindahan...len tu..hehe

Encik Azizan said...

LuVidA^^,

em....
ske taruk pix bukan2. x suke la tengok..nape?nk saya taruk pix kamu?ok je..nnti email saya..

klu laki nk yg cun n pompuan nk yg kacak,jawapan ada kt ats..saya da bagi..

Encik Azizan said...

miss_eliana,

yup sesuai sekali...

tepat,agama adalah utama tp kena ingt paras rupa salah satu..

misz benida said...

en azizan..
aku phm,cz aku spndpat dgn ko gak..
tpi mcm lak dgn gurl yg xbslah dlm kes tu..
i mean dh pkai bju elok2..
standard la,xde la ktt mna pon..
aku xslhkn mata yg mmandang,itu hak dieorg..
xyh ckp laki,aku yg pmpuan pon tgok xckop tnh gurl yg seksi meksi ni.haha
nk tgok,tgok la,xyh bsing2..
smpai nk ckp body awek tu sedap la ape la..
ko phm x wei??

Encik Azizan said...

miSs siv,

ok cantek..ko la contact..pesal plk aku nk contact..xde sumber nk contact..hahaha

Encik Azizan said...

x-po,

tutt tu pe bro?kawe x phm..hoho

beliamuda said...

indah ciptaan tu, sedap dipandang mata.. kenikmatan pada melihat tu paling senang dirasai oleh seorang lelaki... :P

Encik Azizan said...

::~jAy DaMiEn~::,

haha..mmg susah nk phm..klu org yg instinctnye kuat je bole phm..wkakaa

Encik Azizan said...

my name is Ain,

btol tu..kita hanya mampu memilih tp jodoh maut di tanganNya..

pe yg penting usaha dan tawakal..hehehe

Encik Azizan said...

e l d y,

mkneya ko tergolog jgk la bro..haha

Encik Azizan said...

misz benida,

mula2 bole phm tp slps haha tu ssh skit..kali pertama x phm..pe wei mksdnye tu?hahaa

Encik Azizan said...

penat...nnti saya bls komen2 yg blom di bls..terima kasih kawan kawan kongsi pendapat...

MushiGirlz said...

weh kesian kat awek yg tak cun weh.. yg macam aku ni.. kompem tak kawen ni.. nak wat pemedahan plastik la cam ni.. wat cam pamela anderson.. hahaha..

miSs siv said...

aku ikut ayat ko balik.
ko la contact..pesal plk aku nk contact..xde sumber nk contact..
ngahahahaa!
*gelak aku lain sikit*

keSENGALan teserlah.. said...

waaaaa..
gile la hujahmu inchik zizan..
haha..
oke2..saya terima ya...

MoOnEy said...

hahahaha,
yela..
betoi3..
all d best la sape2 nk calin awek 2 ea..
hehehehe..

tp kn en jijan,knp msti 30-30-30??
hehehehehehe...

Encik Azizan said...

MushiGirlz,

hahaha..tu hot sangat..nnti susah plk laki nk masuk dekat..rimas..muhahaa

Encik Azizan said...

miSs siv,

hebat..kagum gwe..ley kenal?

Encik Azizan said...

keSENGALan teserlah.. ,

gler ke?biase je..hahaha

Encik Azizan said...

MoOnEy ,

knpa 30-30-30?
biarlah rahsia..hehe

miSs siv said...

aku suke org kagum dgn aku!
*riak*

ehem..*tukar suare kepade luna maya*

nak kenal? boleh...*blushing*

cis!gedik syial~
hahaa

miss lolly a.k.a luvfareda said...

30-30-30. kecik pada yg xsepatutnya. dan besar pd yg xsepatutnya.

mahu yg begitu kah?

Encik Azizan said...

miSs siv,

hahaha..jgn sebut awek aku tuh..nnti batuk plk die..wakaka

Encik Azizan said...

miss lolly a.k.a luvfareda,

kurang lebih cmtu la..tu yg ssh nk jumpa,

sophie said...

makk aii.. nk yg s0lid2 je ea?? wat laa plihan yg BIJAK! hehehe

Fatt Chin Choy said...

hahaha
lelaki jugak yang kena

miSs siv said...

uhuk2!!
terbatuk pulak.
eh aku ke awek ko?
hehehehee!!

mawarmerah2008 said...

Encik Azizah,.
Saya setuju.
Pilihlah yang cantik supaya hati senang bila memandang.

Istilah cantik itu sgt subjektif. Amat berbeza pada pandangan masing-masing....
Yang cantik tak semestinya menarik dan yang menarik tentulah cantik!

miera a.k.a merr said...

ye2..sy fhm tu...sy cme bg cth..hehe...

oke2.. sy bg cth ttg cantik lk...

ada yg rs slim melim tu cntik...ada yg ske yg gempal cket...
ada yg rs chubby tu comel... tp ada yg suke tgk yg kurus je..
ada yg rs itam manis itu menawan...tp ada yg xske..sume nk yg putih melepak je..
ada yg rs tinggi tu anggun...ada yg ske kecik comeiy...


ape pn..yg cantik itu biarlah akhlaknye kan....
ble akhlak tu cantik...insyaAllah...sume pon akn nmpk cntik....

Encik Azizan said...

sophie,

xde la nk pilih yg solid2 tp solid la jgk..cmno tu?haha..yeah,sbgai pengguna,pilih la dgn bijak..heheh

Encik Azizan said...

Fatt Chin Choy,

skali skla bro laki kena..asik pompuan kesian jgk..hehee

Encik Azizan said...

miSs siv,

hish,awek2 x men zaman skng..kawen trus..ngeh3

Encik Azizan said...

mawarmerah2008,

bila senang mata memandang..insyaAllah yg susah pun akan menjadi senang?x gtew?hehe

Encik Azizan said...

miera a.k.a merr,

caye la cik miera..hehe..tp saya suka chubby,sebab tu saya nk yg pakej 30-30-30...muka ala2 orang korea skit..ngeee

Encik Azizan said...

beliamuda,

btol tu bro..bila indah di mata indah jgk la di hati...hehe..

ayat ko pon indah jgk..heehe

ezzati said...

mmg dasarnye laki cmtuuuu

Nine said...

Kumboi elok aih pic awek tu..hahaha..

suka gak kalo dapat pmpuan cantik...cheywahh..
tapi kalo leh nak ada basic agama yg kuat...

Penting yang tuh...untum masa depan bila kawen nanti..

:]]

d|n said...

mmg manusie sukekan kecantikan pn..haha

arnamee said...

sALAM.

Semua manusia sukakan kecantikan, kecantikan hati dan rupa seiring;)

p/s: dah sayang, pepun cantik;p

Encik Azizan said...

ezzati,

emo nye die..ad sejarah ke?hehe

Encik Azizan said...

Nine,

bole thn ke awek tu bro?haha
harap2 cmtu la..bahgia dunia akhirat..hehe

Encik Azizan said...

d|n,

taw xpe..hehe

Encik Azizan said...

arnamee,

klu da syg..tgk partner mngis pon cantik..semua indah di mata..hehe

lizz said...

cantik is subjective lah. macam cinta lah. lain orang, lain pandangan ttg cinta n cantik. yg pasti, cantik camner pun..bbiler dh 60thn.. pompuan menapous dak.

Khai said...

Salam all.

Hurm teringat bagaimana aku dulu adalah insan seperti yang tertulis di dalam artikel ini. Semasa aku benar2 hidup di zaman jahiliah. MasyaAllah.

Dulu aku melihat perempuan juga begitu. Luaran semata-mata. Alhamdulillah, Allah dah bukakan mata aku luas-luas untuk memilih pasangan yang sebenar-benarnya. Bukan kerana nafsu semata-mata.

Alhamdulillah.. Sama-samalah kita memilih pasangan yang baik-baik. Itupun kalau ada impian ingin memiliki anak yang baik-baik yang mampu mendoakan kita bila dah tiada nanti. InsyaAllah.

Pok Mat said...

lawa pic 2..nice view boh..haha

chipsmore said...

nasib baik saya 40 40 40..kalau tak mesti pokcik ngorat..wakakakaka :D

izzat aziz said...

Secara ikhlasnya, dalam memilih pasangan ni first-first aku tengok luaran dia dulu, iaitu paras rupa dan pemakaian, harta,agama tu benda dalaman, kita tak bleh nak tahu melalui sekilas pandang je.

So bila dah berkenan luaran dia, baru mula berkenal-kenalan dan jika lama-lama kenal rasa dia seorang yang baik dan serasi dengan kita so betul lah pilihan kita tu.

Semua nak perempuan yang baik-baik, yang solehah tapi kalau perempuan tu kurang baik pun, InsyaAllah kita bleh betulkan dia. tak gitu?

unwanted said...

ermmm..
ksimpulannya..
boleh tak aku nk no tel perempuan dalam gambar kat atas tu..hahahaha

cybernetic88 said...

haha. yup nk no org ats. tu je komen aku. haha. xde r gurau je. btw hati yg ikhls. mke cam lawa mane pon, perngai cam haram baik xpyh. aku ske yg pkai tudung. lawa woo =)

Encik Azizan said...

lizz,

klu ckp psl menapus sah laki xkn kawen ngn pompuan..haha..pe kaitan menapous ngn cntik tu?plik gwe..haha

Mr. Cuz said...

haha..perdebatan kat sini semakin sengit antara lelaki dan pompuan..
ape² pn lelaki mmg nak cntik..tp ikut la jenis lelaki tu nk cntik yg mcm mner dan manusia ni tak pernah puas..

Encik Azizan said...

Khai,

salam khai..aku setuju dgn ayat akhir tu...bile kite da tiada at least kita meninggalkn ank yg soleh/solehah utk berdoa pada kita selain amal jariah yg kita tggl sume tu...

Encik Azizan said...

Pok Mat,

pok mat mnt sgt nmpak tuh.hahah
mekasih singgah boh....

Encik Azizan said...

chipsmore,

pakcik xksh..40-40-40 ke 50-50-50 ke..pakcik tgk paras ruap..kdg2 yg chubby tu cun jgk tmbh skit dgn akhlak die..haha

Encik Azizan said...

izzat aziz,

aku setuju ng ko bro,xksh la org tu kuat agama ke,solat x tggl ke..1st kite msti luaran dulu br dalamn..tapi sekiranya luaran da ok kite pun da ley agk dalamny kn?

aku x cye org nk knl sesorg tu trs pegi ke dlman..mustahil..

Encik Azizan said...

unwanted,

bole je bro..tu pon klu ko brani sahut cabaran la..muahhaa

Encik Azizan said...

cybernetic88,

pakai tudung berbaju kurung..ayu snggh..lagi klu berkain batik..hehe

Encik Azizan said...

Mr. Cuz ,

btol tu bro..ada stgh laki suke awek chubby..die kate cntik..ad suke yg slim..tu cnth la..tp aku sndri tgk ada laki kua ngn pompuan chubby..xtaw la depa ni pasgn ke x,tp mesra smcm je..hahah

♥ana_bp86♥ said...

"2 Hati Mencintai Ilahi..
Bergabunglah Jiwa Bersatulah Hati,
2 Jiwa 1 Cinta,
2 Jasad 1 Matlamat,
Bila Cinta Kerana Allah...
Berpisahnya Tidak Gelisah,
Ukhwah Itu Indah
Bila Terjalinnya Kerana Allah"

ok x??^_^

Melz said...

dan dengan kesimpulan itu jugalah...syarikat² gergasi bertambah gergasi.. wakkaka
contoh

"Syarikat pengeluaran produk :
rambut , body , dada , muka , kuku , betis , dan lain² semakin maju dan pesat....

adakah aku betul ? Click nuff digi kau sekiranya betul wakakkaa

POSH76 said...

psst bacanyer bukan malass tapi takdok masa...pompuan tu baru lepas buat apa yek...hehe

Luth Textile said...

aku lagi "keras" tengok ppuan bertudung daripada awek seksi.. yukss

Decorater said...

knp ku baru tahu kewujudan blog ini? lau ku tahu, da lame aku sewa tapak kat sini~

kesimpulannya kat sini,pandangan mata lelaki mmg mbahayakan~gadis2: beware......

DilOt said...

mungkin terpulang pd individu..masing2 punya cita rasa sendiri....dan padangan sendiri...

tp pilih yg cantik2 sgt pun..nnt dh tua..jadi lain gak..baik pilih akhlak...

lieya orange M.I. said...

...mak aihh, 30-30-30...
...siaper kah yg beruntung tu...
...huhuuu, beruntung kaa...=P

...lelaki mmg suka yg cantik2 jer...
...abih yg tak cantik cam lieya ni camner???...sobsobsob...=p

Encik Azizan said...

♥ana_bp86♥,

ok la tu..bole thn..snggh puitis..haha

Encik Azizan said...

Melz,

btol sgt2 bro..aku cdg ko bkk syrikat jual2 benda2 tuh..xde la mnghrpkn sgt nuff nanti..haha

Encik Azizan said...

POSH76 ,

bz mglhkn menteri..menteri pon smpt bace..haha
xtaw la..mcm lps ehem2,,wakaka..berminat?

Encik Azizan said...

Luth Textile,

mantap....wakaka

Encik Azizan said...

Decorater,

gwe bg murah je klu nk sewa
jgn takut,sini xde harimau..

Encik Azizan said...

DilOt,

klu pilih yg cntik..klu tua jg len..
klu pilih yg x cntik..klu tua?cne plk..lg len kn..hehe

tp tu depend kt indvdual tu sndri la..kite mane bleh nk hlg mnt org

Encik Azizan said...

lieya orange M.I.,

beruntung kot..mcm dpt emas dr langit..hahaha
ad je org nak..bukti da ada..hehe

h3r0 said...

Kalau nak pilih,
biar sedap mata memandang...

Bagi aku laki suka tgk je...
Tapi bg setengah laki, just tgk macam rezeki...
Tapi xmau buat bini...

Takkan kita nak bini kita jadi tatapan orang ramai sebab seksi...

ezany said...

serius ker 30-30-30.. hahaha..

Encik Azizan said...

h3r0,

mcm tu la bro..aku tgk kbnykn skng nk suke2 je..tp klu dah jdh ada jgk yg mcm tu,,xtaw la.

Encik Azizan said...

ezany ,

serius r bro..tp aku taw mmg ssh la nk jumpa..hahaha

Admin said...

aku suka yg cantik,ko suka yg mana zizan..haha

Encik Azizan said...

Admin,

same la mcm ko bro..tu psl smpai skng xdpt2.haha.
mane mnyepi bro..dpt keje ke?ke ko duk usha awek2 cun...haha

Framestone said...

mne la ko dpt gmbr tue

www.broframestone.com

Encik Azizan said...

Framestone,

nk ke bro?amik la

s.c.h.u.l.t said...

kesimpulan?

orang akhir zaman memang suka tengok luaran je :P

sniffa93_aznil4eva said...

aduhai. dah bole jadi zon debat dah ni.

cantik n keikhlasan(isi hati) sama2 penting.
btl lah laki mmg suka tgk yg cantik2 n yg indah2 je..
dah tau dah.

huhu
aha ta tau nak komen pe.

prots said...

entah,...
jujur ak cakap cantik memang cun!!

:) :)

CUme kalo tambah honest, jujur, x hipokrit. Memang bonus. Tapi susah mau cari skrunk...

kihkihkih

Post a Comment

Nak komen? Silakan.