Gomo Kelate Gomo, Selangor Rileks Suda

Nampaknya, hajat besar Selangor untuk merangkul kesemua piala musim ini tidak kesampaian apabila pasukan gergasi merah itu tumbang kepada Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Syah malam tadi.

Selangor tewas dengan penentuan sepakan penalti 4-5 selepas waktu permainan 120 minit tamat. Selangor terpaksa akur dengan kehebatan Terengganu walaupun permainan masa sebenar lebih dikuasai Selangor.

Cukuplah berita untuk Selangor, lagi banyak takut penyokong Gergasi Merah merana je. Hajat saya untuk melihat perlawanan ulangan final piala FA untuk Piala Malaysia juga nampaknya tidak kesampaian. Hehe!

Go More Kelate. Gomo Kelate Gomo. Kelantan atau lebih dikenali dengan jolokan Red Warrriors, bukan lagi Sang Kijang begitu gah menumbangkan Pasukan KL Plus di laman sendiri dengan jaringan 3-0 hasil jaringan Indra Putra dan Norfarhan melengkapkan malam gemilang Kelantan menerusi gol ke 2 dan ke 3 nya. Kelantan layak ke separuh akhir dengan agregat 4-1.

Seperti yang dijangkakan, kehadiran penyokong Kelantan ke Stadium Sultan Mohamed KeIV begitu ramai sehingga separuh daripada yang hadir terpaksa menyaksikan perlawanan semalam melalui skrin di dataran stadium. Kepada pasukan Perlis dan penyokong penyokong Perlis, nantikan amukan Red Warriors di separuh akhir dan bersedialah untuk berdepan dengan ribuan penyokong Kelantan nanti.

Saya mengharapkan Kelantan akan layak ke final dan pasukan Negeri Sembilan adalah pasukan yang saya rasakan layak untuk berdepan di final nanti. Penampilan kali terakhir Kelantan pada final Piala Malaysia adalah pada 39 tahun yang lepas dan sangat dahagakan piala berprestij itu setelah sekian lama menanti.

Kepada penyokong Selangor, banyakkan bersabar la ye. Hehe! Gomo Kelate Gomo

Gambar-Kosmo.

ps; saya antara ribuan penyokong yang terpaksa menonton menerusi skrin aje.
ps; lepas ni kena tempah tiket awal2..haha

26 comments:

joegrimjow said...

woo
hebat klantan aku!!

imHepPie said...

huhu sumpah aku xpaham apsal la org sgt addict ngn bola2 segala neh...huuu..men tenet lgi besh

imHepPie said...

alaa mana pegi komen tdi ntah...

Ariey said...

go more kelate go more jage go coh sudoh haha..napok mcm pialo musim ni utk kelate jah..

lieya orange M.I. said...

...zizan jgn lupa mlm ni MU lawan liverpool...
...tgk2...MU menang punyer...=)

d|n said...

yg penting joho fc kalah..ampeh2

Encik Azizan said...

joegrimjow,

perlis mangsa seterusnya..hehe

Encik Azizan said...

imHepPie,

bosan jgk klu hidup duk mengadap tenet je seharian...ngee

Encik Azizan said...

Ariey,

insaf dah lani bro..xde nk nk gocoh je..haha
harap2 pun cmtu la....hehe

Encik Azizan said...

lieya orange M.I.,

nk tgk MU klah..yg penting Arsenal menang..hhahaha

Nine said...

aku tengok game ganu ngan selangor male...

best gok...

klate meme kuat sekare..tahniah zan..

:]]

izzat aziz said...

ruginya tak cuti masa tu, klau tak sah2 aku balik.. harap2 sempat tengok pusingan seterusnya.. dah la lama dah tak pegi stadium..
GOMO KELATE GOME.

Encik Azizan said...

d|n ,

xpe bro..ley try lg season depan..hehe

Encik Azizan said...

Nine ,

semi klate lawan perlis tu bro..ko jgn x sokong perlis plk..hehehe

Encik Azizan said...

izzat aziz,

x bazir klu pegi stadium bro...berbaloi..match pon menarik....

my name is Ain said...

smlm tgk gak bola..tapi lepas tu lari tgk tv kat atas sebab ada cite best kat tv spore.. huhu..

Nine said...

haha..aku sokong Perlis Zan..

amboih kata Perlis mangsa seterusnya noo...hehe..

nak bet ker Zan semi nih ?

hehe..

Encik Azizan said...

my name is Ain,

bez la duk area jojor yg dkt spore tu..ley tgk channel sbrg free..hehe

kt cni pon chnnel sebrg bnyk jgk tp siam sume..watpe x phmm..hahaha..

Encik Azizan said...

Nine,

perlis pon mntap gak nine..hehe
tp perlis ilang 2 player utama die kena kad merah mase quater lps..jd klatan ada chance lebih la nk mng...hehe

bpe bet tu nine?ngeh3

mello said...

gomo gomo.. jgn dok gomo.. hihihi

Adney said...

go Kelate. go........ Aku pun penyokong kelantan.wahaha

en sesengat said...

aku penyokong perlis

Encik Azizan said...

mello,

slow boleh boh..klu kuat2 hancur stadium,,haha

Encik Azizan said...

Adney,

pakat2 sokog bro..haha

Encik Azizan said...

en sesengat,

kite jumpa kt perlis plk bro..hehehe

beliamuda said...

ramalan yang tepat.. klate ke final dgn N9.. huhu~

kesian doh masa tgk penalti Tganu n Selangor tuh..

Post a Comment

Nak komen? Silakan.