Remaja disyaki pecah, curi aksesori 9 kereta ditahan

PETALING JAYA: Seorang remaja yang disyaki terbabit dalam kejadian memecah sembilan kereta dan mencuri aksesori di dalamnya di Jalan PJS5 berhampiran Taman Desaria dekat sini, pagi kelmarin, berjaya ditahan ketika cuba melakukan jenayah sama di kawasan sama, pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata remaja berusia 19 tahun itu ditahan di kawasan lapang Jalan PJS 5 berhampiran Taman Desaria, sekitar jam 1.30 pagi semalam, sejurus selepas suspek cuba melarikan aksesori sebuah kereta jenis Proton Waja.

“Kami percaya remaja ini bergerak secara berkumpulan bersama lima rakannya dan mereka dikesan oleh anggota polis yang melakukan rondaan selepas dilihat berada dalam keadaan mencurigakan di kawasan berkenaan.

“Bagaimanapun, semua rakannya melarikan diri selepas menyedari rakan mereka ditahan anggota polis,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata, polis sedang memburu semua suspek terbabit berdasarkan maklumat dan siasatan ke atas remaja itu dan yakin dapat menangkap mereka dalam masa terdekat.

Hasil soal siasat yang dijalankan mendapati, semua suspek itu turut terbabit dalam beberapa siri kejadian pecah kenderaan dan curi barangan berharga, termasuk aksesori kereta sejak beberapa bulan lalu.

Kelmarin, sembilan kereta yang diletakkan di tempat letak kereta Dewan Komuniti, Kelana Jaya dipecahkan dengan beberapa barang berharga seperti beg duit, komputer riba dan duit syiling kereta berkenaan dilaporkan hilang dipercayai dilakukan kumpulan sama.

Siasatan kes itu dibuat mengikut Seksyen 378 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan melakukan jenayah curi kenderaa

0 comments:

Post a Comment

Nak komen? Silakan.