Semua Orang Bodoh!


Salam sejahtera sedara sedari. Ini artikel tidak bermanfaat. Sekadar nak berkongsi pengalaman. Saya nak cakap banyak tentang tajuk di atas pun tak guna, mungkin sedara sedari lebih arif dan sudah taw apa maknenya bodoh. Kalau xtaw ternyata [...]


Salam sejahtera sedara sedari. Ini artikel tidak bermanfaat. Sekadar nak berkongsi pengalaman. Saya nak cakap banyak tentang tajuk di atas pun tak guna, mungkin sedara sedari lebih arif dan sudah taw apa maknenya bodoh. Kalau xtaw ternyata sedara sedari tergolong dalam kategori tersebut. Ahakz, gurau je. Pada yang xtaw silalah tanya kawan ye. Hehe!

Ada sorang kawan menegur, namanya farah. Saya bagitau nama sebenar die, lagipun anda bukannya kenal dia. Dia cakap penulisan saya seperti membenci perempuan merangkap anti perempuan tapi yang dia heran bila saya ayat sikit perempuan dah cair, :p. Sebenarnya saya bukan anti perempuan dan bukan gologan gei sedara sedari, ini berdasarkan pengalaman hidup. Saya kalau nak bercakap pasal perempuan saya minta maaf, saya tak reti tapi kalau nak menulis pasal perempuan saya boleh huraikan satu2. Dari yang buruk kepada baik, dari yang tersirat kepada yang tersurat, dari yag tak lawa kepada lawa. Hari ini saya bukan nak bercerita pasal lawa ke tak lawa juga bukan nak cerita sesapa bodoh tetapi still related dengan perkataan bodoh.

Berbalik pada tajuk, saya mulakan dengan lelaki. Macamane sedari kenal seseorang lelaki itu? Bagaimana anda mengenali sifat hipokrit ataupun sifat egois mereka?. Bagi saya, seseorang lelaki bodoh sekiranya membuang sifat ego mereka dan lagi bodoh jika mereka menghambakan diri pada perempuan. Betul tak sedara? Kalau sedari nak tau, kebanyakan perempuan yang tertarik dan terjatuh hati dengan lelaki adalah disebabkan sifat egois itu sendiri. Sedari harus percaya dan terima inilah hakikat. Ini juga adalah kelebihan seorang yang berjantinakan lelaki.

Bagaimana dengan perempuan? Perempuan bodoh jika mereka tidak pandai mempengaruhi sifat ego seseorang lelaki. Bagi saya perempuan nakal adalah contoh perempuan yang tidak bodoh. Mengapa? Ok, perempuan nakal sangat hebat bermain dengan kata-kata sehingga seseorang lelaki yang penuh dengan sifat ego dapat dikikis poket tebal mereka oleh perempuan-perempuan nakal di luar sana.

Mereka di luar sana juga ada mengatakan perempuan lagi bodoh sekiranya mereka main tarik rambut. Hehe! Sedara sedari taw tak apa maksud main tarik rambut? Main tarik rambut dalam bahasa yang lebih mudah adalah bergaduh sesama jantina aka perempuan. Perempuan sanggup bergaduh sesama sendiri untuk berebut seorang lelaki. Bagi saya, mereka sebenarnya tidak bodoh jika lelaki yang direbut mereka adalah lelaki kacak. Betul tak? Memang susah nak cari lelaki kacak lagi-lagi lelaki malaya yang tinggal beberapa kerat je. Perempuan memang tergila-gila dengan lelaki kacak ditambahkan dengan poket tebal yang penuh dengan pitis. Umur bukan halangan bagi mereka.

Apa yang boleh saya katakan, bila berdepan dengan situasi ini adalah tidak menjadi masalah bagi saya. Yang pasti saya pilih kedua-dua. Kuota lelaki kan empat semuanya. Poket saya pun tebal. Hehe! Yay! Akhirnya saya dah tulis arikel yang agak memeningkan saya sendiri. Sedara sedari paham tak artikel ini? Xpaham same-same lah korek apa yang saya nak sampaikan. Adios.

ps: awak, bez ke main tarik rambut?

46 comments:

fitriah said...

haha betul tu zizan..

payah nau nak cari laki kacak poket tebal skrg..lalala

:)

VIP| fLoRa ™ © said...

kayanya beliau.. huhu.. adakah bkomitmen??

p/s: kesian rmbut kna tarik.. sakit ooo..

noor afzan said...

sape kena tarik rambut tu...?

sayapun memula faham..
lama2 x berapa nak paham..
tapi mmg susah nak cari lelaki melayu kacak berpoket tebal sekarang~

Eyda Chan said...

hahahahahahah.. biar la x kacak asal polet tebal pun ble jadi rebutan owh.

ayinn said...

erkk???

incik,.. sy fenin!!! ekeke

eryn said...

hurrrmmm...agak penin jugak artikel incik ini..hehehehehe

LuVidA^^ said...

tarek rmbut..x penah ag asenye...
tp saye ase, saye pmpuan nakal.
hahahaha :P
laki mmg ego tggi seyyy..alahaii...

SheQeEN.. said...

tatau la awak. kita tak penah lak maen tarik rambut. tarik tudung penah kot. haha..

susah jugak eh nk define mana pompuan or lelaki yg bodoh. huhu

Cik aiNa said...

cik aina suke entry ini...yihaaa..ternyata cik aina tidak bodoh..lagi sekarang. dulu agak bodoh la,..hahahaha.

dotblogspotdotkom said...

tarik jangan tak tarik... biar sampai botak... huhuhuhuhu

nonna manis said...

hehe ade mmg rame perempuan gaduh kerana lelaki..sy rase ok lagi..tp yg xok nye lelaki gaduh kerana rebut kan perempuan kn

eNaSaN said...

tarIk rmbut saKit lalallalala



baik maiN tarik taLi...ker...baru besH...huhuhu




p/s akU x bOdoH..cuma kkDg terBodOh lak..hahhahaha

Encik Azizan said...

VIP| fLoRa ™ ©,

harap2 la komitmen yg dbrikan nnti ckp tinggi tp perempuan kn lah pandai jg.hehe

Ivy Metaga said...

hurmmm..tapi kalau tak silap, banyak lelaki yang kalah gara2 kerana perempuan juga kan kan kan...

kalau tiada bodoh, mana dtgnya pandai, kalau tiada pandai, mana dtgnya bodoh..

huhu apa ku merepek2 merapu2 ni, larikkkkkk 100m...:p

agusted said...

ha? hmmmmm

Nine said...

Farah tuh cun dak Zan ? hehe...

mohdisa said...

haha, paling bodoh tak pandai jaga hati pasangan. ades, apa yg aku merepek ni. aku tak kisah sgt pasal benda ni skg, yg penting aku nak hepi. :)

Encik Azizan said...

Nine,

kalau ore klate, die akan ckp comel lote..hehe

mohdisa said...

haha, gewe memang comey lote...hehe

Encik Azizan said...

tu la psl bro..mmg come dowh..haha..cair hati gwe..

al-Wann said...

nak ckp ape ek..hmm,snang citer jgn jd bdoh,jgn mbodohkn diri..kn snang g2..

Nine said...

hehe..aku agak dah,
Farah tu dah mesti comey lote nyer..
Rasa cam kenai kut..hehe..

azizan4444 said...

al-Wann,

btol tu bro,cara terbaik jgn membodohkan diri..

azizan4444 said...

Nine,

kenal ke?hehe..ley caye ke ko knl bro..ngeh3

Anak Gemilang said...

sebenrnya ini adalah kali ke2 sy bc n3 ini. sy krg fhm dan agk berserbut bla bca buat kali ptma. mgkn dh bc ni. ada lah fhm ckit2 kut.
erm. citer sal isu bodh ni. baik lelaki atau permpuan. sy nk trgkn mcm mana yer.. tp. klu isu perebutan cinta tu cmana yer.
sy blur ni. haha.bodoh la klu org yg kte nk tu. skdr nk mainkn kte atau org yang kte nk rbutkn kte tu...x ikhlas. itu bru bodh kot. hurm. skli skla. klu ego lelaki tu kurg. dia xkn dglr bodh kot. sbb ape??alah. ego tu bukan luak pun. tol x?tnda syg. skli skala bralah. xpa la gk. klu nk mng dlm smua isu. itu adalah musthil.. erm.. tarik rmbut. erm. sy lom pnh tgk. dan lom pnh rasa lg incik zizn. dia x skit. cuma nmpk agk emosi dan kbudak2 kn kut..

azizan4444 said...

Anak Gemilang,

yeke x pna lgik?bgs la.hehe..itu menunjukkan anda menemui cinta yg btol.

ezany said...

laki xde main tarik rambut ker ek.. :p

my name is Ain said...

bodoh tu terlalu subjektif..

Anak Gemilang said...

xda yang btulnya incik zizan..
=(

azizan4444 said...

ezany,

klu ad bg ak nme die,dftr kt tnjg rambutan.haha

azizan4444 said...

Anak Gemilang,

len mcm je bunyi..ngee

Faarihin said...

cam entry lepas geram je incek zizan ni..

Encik Azizan said...

Faarihin,

xde la..klu nk lepas geram baik kol radio era kn..hehe

FATIN kiddy said...

stakat nie sy blum pnah tarik rambut ngan pompuan okey. haha!

Encik Azizan said...

FATIN kiddy,

mungkin mase pakai tdg kot,tu yg x dpt trik2 rambut..hehe

mohdisa said...

haha...ko ng awek comey cair yerk...jgn cmtu bro...:)

DilOt said...

xtaula..xpenah main tarik2 rmbut..walaupun dilot ni perempuan..

azizan4444 said...

mohdisa,

biase la bro..mcm dating2 ngn awek maxis tu la.hehe

shima said...

best lar kot main tarik rambot.dats why ramai pakai rambot palsu.tetibe ja kan.hahha.

Encik Azizan said...

shima,

ptot la kdai bt rambut makin maju skng..sbb ni la ye.hehe

Wanie Azeera said...

pandangan yang bagus. pasni buat pulak pandangan lelaki terhadap perempuan skema hahah

UXOP said...

owhhh..demo pndai menulis ni Jijan..kekadang kita kene terima sesuatu dgn hati yg terbuka..walpon terasa malu/ego jatuh..tp yg smpai tahap merendahkan diri hingga ke tahap tak sepatutnya seperti menhambakan diri tuk pompuan..saing kawe ado sorang mmg teruk..kalu crita,suma bab tunang dia..15minit sekali kene report,tokleh kecek dgn tino lain..tu dok kawin agi..hishhh

azizan4444 said...

Wanie Azeera,

cadangan yg bagus tu.hehe..tgk la nnti.ngee

azizan4444 said...

UXOP,

dahsyat tu bro..tkut lps kawen len jd plk..xdok mase nak kecek pasal bini die..org len jd bualan plk.hehe

secretname said...

pompuan msti nk laki yg encem..bgitu jgk laki kan..lumrah la tu

azizan4444 said...

secretname,

btol tu..tp skng susah nk jmpa pasangan yg sama cantik sama padan.sigh

Post a Comment

Nak komen? Silakan.