Ilmu Kempis Perut Paris Hilton


Cukup sudah sebulan aku kat rumah. Nafsu makan aku semakin tinggi bila berada di rumah. Aku naik runsing bila memikirkan keadaan perut yang semakin [...]

Cukup sudah sebulan aku kat rumah. Nafsu makan aku semakin tinggi bila berada di rumah. Aku naik runsing bila memikirkan keadaan perut yang semakin mem'boroi'. Perut pompuan pun tak nampak sangat membesar even hamil 2 bulan. Kalau lah ada petua diet Paris Hilton kan bagus.

Betul ke boroi ni petanda bahaya? Nasib baik lah aku sempat blajar petua kempis perut ini dengan nenek Si Paris Hilton masa zaman aku kecik kecik dulu. Walaupun aku kurang fasih speaking tapi boleh la nak paham apa yang dia cakap.

Zizan, ko tau tak camne nak kempiskan perut? Mai sini aku ajar ko petua nenek Paris Hilton,

Cara 1 - Gilingkan kapur sirih bersama daun jambu batu. Sapukan keperut setiap hari sehingga peruk menjadi kempis.

Cara 2 - Rendamkan kapur sirih ke dalam air yang telah dimasak dan dikacau sehngga sebati. Ambil secawan air mendapan tersebut dan campurkan dengan air perahan sebiji limau nipis, amalkan minum waktu pagi selepas bangun dari tidur selama dua minggu berturut turut. Gendut akan menjadi kempis.

Cara 3 - Puasa aje, sampai perut tu kempis

Sesape yang rasa diri mereka mengalami simptom simptom boroi ni cepat cepat lah berbaik dengan Paris Hilton dan jangan biarkan Christiano Ronaldo je yang boleh makan dia.

Relevenkah aku ikut petua ini atau aku perlu mengikut saja petua Victoria Beckham?

ps: Oii Paris, ko tolong translate balik petua tu kot kot ada mat salleh sesat yang nak baca entri ni.

42 comments:

aduka said...

hahaha..
tips last tu je yg cambest..
posa sudaaaa!
=P

hanc said...

hahahahaha.. pose dah nak dekat dow...

CikYana(",) said...

pose jela jijan
hihihi
insyaALLAH ilang la boroi 2

hasni said...

haha
zizan2
ok la tu
dapat nekkan berat bdn
hasni ni da pening
mcm mn nk naikkan berat
adei
ada petua ke?

arsyad said...

perut demo bucik staro mano tu zizang?

mujur nafsu make jah..kalu nafsu mugo lain,bahaya tuh..

demo bt supo kawe jah..dulu kawe bucik meta.pahtuh kawe demam panas.semiggu makw roti sekeping dua jah hari2..tk lalu nok make..pahtuh,kepeh smula..demo try2 la bt demam panash..tu tips 1


tips 2,demo guna cara kurafat..demo g bomo wi jin2 make lemok2 tuh..

tips 3,tkdok cara dh selain wi bdn tubik peluh..mari tlg kawe ngecat.ado 3 bilik nih..usahkan perut jah kepeh,demo akan jadi "strong" sbb kawe wi minum tongkat ali..

haih..


ngahaha..ke guano zizang?

miss_eliana said...

pose jew zizan..
save bajet..
tp..klu rajen, wat r sit up... huhu~

Ivy Metaga said...

tak lama lagi puasa dah kan??

azizan4444 said...

cik yana,

mane cik yana taw ni,pernah try ek,
huhu!

azizan4444 said...

hanc,

tu la psl,klu bole nak pose cepat2..kurang skit makan nnti..

azizan4444 said...

hasni,

plik ek org nak kurangkan berat badan tp hasni nak naikkan plk. petua tu ada tp sanggup ke jadi mcm syanie lps amalkan petua ni..hik3

azizan4444 said...

arsyad,

buncit mcm datuk k kot.haha
bgs cadagan demo tu tp kawe rase pembedahan plastik lg sesuai kot nak ilangkan lemak ni.huhu

tp pk2 kna pakai bnyak duit plk..bazir nameya tu..xley2,kna pose gak.hua3

azizan4444 said...

miss_eliana,

da try sit up tp effect die slow sgt la..x larat da nak truskan.huhu

azizan4444 said...

ivy,

yup da dkat.x sabar nal sambut bulan puase ni.ngee

░♥si lampu neon♥░ said...

ko buat ke petua2 tu? mcm betul heh?

azizan4444 said...

si lampu neon,

yup,insyaallah jadi kalau rajin mencuba..huhu.pape pu usaha adalah pling penting.ingat tu.

Precious said...

Kapur sireh bebagai tu petua org lepas bersalin tuh ...
Nenek Paris Hilton ni berguru ngan nenek haku kot!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

patutla tgk zizan boroi semacam.wakaka.

Farhana said...

Wakaka.. Lawak laa kamu nih.. Petua yg trbaik.. Jom makan-makan.. Wakaka..

Perut boroi slalunya dialami lelaki yg mengalami rasa bahagia setelah beberapa lama mendirikan mesjid.. Ooooo.. Dah kawen erk???? Wakakaka.. =p

Senang cite, nk bg kempis, tarik nafas dlam2, ok dah??? Tahaannnnn.. Kempis laa dia.. Kih kih kih.. =p Selamat mngempiskan perut zizan.. =)

azizan4444 said...

precious,

huh yeke?klu cmtu aku tertipu la ek.haha
naseb baik cucu die lawa klu x siap la dia.muahaha1

azizan4444 said...

miss lolly,

bahaye ni. u skodeng i senyap2 ek..ada iras brad pitt x?haha

Encik Azizan said...

farhana,

btol ke boroi berlaku pada laki yang telah berkahwen saja.makneya saya blom boroi la ek.huhu

stakat tahan nafas kempis 10 saat je..haha

Roslan Nazri said...

boroi tanda hati suka riang gembira tanpa masalah..sng ati..makan pun kuat..hahaha

IxoR@ said...

Meh sini ikut Victoria Beckham...

Tak yah makan nasi....mesti kempis!

wakakakakkaa....

P/S: tak mkn nasi dah 20 hari, berat turun 5kg...perut pun slim....

azizan4444 said...

roslan nazri,

masalah senang ati la yang aku risau ni, sbb tu aku jadi kuat makan..lpas ni aku nak ko tlg makan utk aku..ko kan sng ati slalu kua jalan2.haha!

azizan4444 said...

ixora,

lorh yeke?abes tu makan pe je spnjang 20 ari tu.
gagah2.huhu

IxoR@ said...

makan roti lorrrr

;(

Encik Azizan said...

ixora,

ni pe kes mkn roti?sbb nak diet r mmg x lalu nak mkn nasik.keliru kompius.hehe

pauhputik said...

kawe peminat paris hilton nie..... demo jange duk buruk namo dio klu petua dio tu x jadi..... tidok kawe nyekeh sore2.... hahahahhaha

azizan4444 said...

pauhputik,

sjak bile demo layan mek salleh ni.bkn ke demo layan cewek indon je.haha

Nine said...

hahaha..
best2 petua demo zizan...
statement yg last tuh lain mcm jerk bunyik..
haha...

Encik Azizan said...

nine,

haha..memang bez,nenek paris hilton ajar kawe tuh,
statement mane 1 ni bro?lain macam tu cne plk.muahaha!

Nine said...

hehe..
yang c.ronaldo sorang jer leh makan dia..
bahaya yg nih ..hehe..
nih mesti demo doh layan video Paris hilton nih dulu..

Megan Fox best zan...Paris hilton kurus ngat..
hehe..

Nine said...

bagi aku posa diet paling best...
ngee...
tak sabar tunggu bulan Ramadhan nanti..

kusu said...

puasa sudah!
haha..anyway..nice blog :)

azizan4444 said...

nine,

laju je ek ko bace yang tu bro.hehe
artu megan fox dtg singapore,malaysia ble lg ek..
xsbr aku nak brgmbar ngn dia.
haha!

azizan4444 said...

kusu,

puasa tu boleh tp puase leh bthn bpe lame agaknye.stkt 5 ari x kempis prt ni.hehe

mekaseh kusu.ngee

mohdisa said...

haha...puasa sahaja...bagus untuk segalanya. huhu

FATIN kiddy said...

nghaha,, same arr duk umah sebulan mkn tdo jer..mane x naek perutt tuh.. haha

azizan4444 said...

mohdisa,

tu la kn..puase je sng lgpon da nak dkt bln puase ni..

azizan4444 said...

fatin kiddy,

haha..pe yang sam tu?kamu trt membesar ke cti sebulan..hahaha..kuat makan ni..ngee

SwEeTFoResT said...

huhu tips yg bgus tp susah nk ekot..hehehe..minum kapur?ishhhh..xsanggup..huhuhu..

salam perkenalan..

azizan4444 said...

sweetforest,

bt2 sanggup la.hehee

salam perkenlan jua.

Post a Comment

Nak komen? Silakan.