Mengapa perlu sedih?


Dalam hidup ini, banyak kali kita merasa
dikecewakan, depressi, dan sakit hati.
Sesungguhnya tak perlu menghabiskan waktu
memikirkan hal-hal tersebut.

Hidup ini penuh dengan keindahan, kesukacitaan dan
pengharapan. Mengapa harus menghabiskan waktu
memikirkan sisi yang buruk, mengecewakan dan
menyakitkan jika kita bisa menemukan banyak hal-hal
yang indah di sekeliling kita?

Aku percaya kita akan menjadi orang yang
berbahagia jika kita mampu melihat dan bersyukur
untuk hal-hal yang baik dan mencoba melupakan yang
buruk.

Kita bukanlah orang tanpa kekurangan, begitu pula
dengan pasangan kita,kita tidak bisa membentuknya
menjadi sosok tanpa cacat.. kita ingin menerima
setiap orang dalam hidup kita dengan segala
kekurangannya sebagaimana mereka menerima kita
dalam hidup mereka…

Masa lalu adalah untuk dilupakan,tidak ada
kendaraan secanggih apapun yang mampu membawa kita
kembali kesana, jadi untuk apa mengungkitnya lagi?
syukuri yang anda peroleh sekarang…
lupakan yang telah lewat..
dan berbahagialah..

ps; khas untuk kwn kite X-PO

pss; pada sesape jua yg mengalami situasi di atas

32 comments:

Ivy Metaga said...

hmmm..harus bersyukur dengan apa yang ada...baru hidup lebih bermakna kan zizan..

Encik Azizan said...

yup..syukur dgn nikmat yg kite dpt skang..
hidup jadi senang dan aman bahagia..
ngeee

X-PO said...

tq bro sbb bg smngt kt aku

Amalina said...

a'ah..
aku gumbiraa now!!
=)

Encik Azizan said...

x-po,
sesame bro..kite laki..hdup mesti enjoy..
huhu

Encik Azizan said...

amalina,
bgs2..ncik zizan harap bahagia tu trus brkekalan..
ngeee

ceritaku MEMORIKU said...

"Kita bukanlah orang tanpa kekurangan, begitu pula
dengan pasangan kita,kita tidak bisa membentuknya
menjadi sosok tanpa cacat.. kita ingin menerima
setiap orang dalam hidup kita dengan segala
kekurangannya sebagaimana mereka menerima kita
dalam hidup mereka…"

tol2.
-na'dz

MoOnEy said...

btl3,
selagi idup kte enjoy la,
cm kate puteri,
wakakakaka,,,

eh,
thesis pe cite??
dah terselamat di submit ker???

Encik Azizan said...

Na'dz,
huhu:)

Encik Azizan said...

mooney,
cm kate mooney gak,hdup mesti enjoy..
hahaha.
suda..bebas dan mnggu glran exam plk..kah3

keSENGALan teserlah.. said...

huhu...
btol2..
cian kat inchi xpo uh..
but everything was settled..hope dye cheer up..
btw,,zatie ske arh gamba uh..hehee..npk emo gile..muahaha...

Encik Azizan said...

zatie,
suke pic tu eh..amik la bt kngan..
muakaka

miss lolly a.k.a luvfareda said...

yuk2!

terimalah seadanya pasangan kita

kalu dah terbina tu,

hargailah dia!

like me

kan incik zizan?

Encik Azizan said...

yeah..btol2.mcm kamo..
incik zizan taw ke?
hahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ha3

entahlah?

incik zizan tau ke?

teeeett***

Encik Azizan said...

taw kot..80/20...muakakaa

Luth Textile said...

cit zizan,
kat x-po je? kt aku takde ke?
status aku pom sama mcm si x-po,
boyfren duda anak dua..

Encik Azizan said...

luth,
lor yeke cik luth..muahaha..ok2..
nnti ak update balik ko ng xpo...
jgn sedey2..
kah3

keSENGALan teserlah.. said...

haha cik zizan..zatie amek tol2 kang..

Encik Azizan said...

zatie,
haha..bole2 tp kn byr harga separuh
muakaka

keSENGALan teserlah.. said...

yg kene bayo tuh yang lomah tuh..dscount bley inchi zizan??but lebey afdal kalo bg free..hehe...

Encik Azizan said...

klu x malu amik la..hehehe
mmg cun pic tu..morbid semcm je..haha

elle said...

salam ziarah...
sj dtg melawat... bc lak post anda yg ni...
mskipun anda tujukn pd x-po, tp sy tetap terasa gk. at least, ayt2 ni bg gk smgt pd sy... sb sy pn melalui ape yg x-po lalui... so maseh byk2... (^_^)

keSENGALan teserlah.. said...

adehh..nieh yg tetbe nk jd xpemalu nieh..
*padahal pemalu taw..

Encik Azizan said...

elle,
sesame..moga elle trus tabah..
buang yg keruh amik yg jernih...
hidup msti enjoy...:)

Encik Azizan said...

zatie,
yeke?hahahaha..br incik zizan taw zatie pemalu..ngeee

keSENGALan teserlah.. said...

haha...
mne inchik zizan dpt gamba lawa2 nieh??
nk cilok gak..

keSENGALan teserlah.. said...

hahaa..bru taw ye..
ekeke...nieh zatie amek taw..nk post..zatie tlis adiah dri inchik zizan..ekeke..
cewwwaahh...

Encik Azizan said...

zatie,
ok2..mekaseh..amik la..
ad incik zizan edit pakai photoshop
ad jgk amik kt tenet..lg cpt n sng..
ngeee

keSENGALan teserlah.. said...

hehe..mekasih inchik zizan,..
anda sgt pemurah..
syg inchik zizan lebey la..ekeke..
ouhh...

Encik Azizan said...

haha..ok2..welkam..

:: p u a n a i za :: said...

kita memang bersyukur dengan apa yg ada didepan mata...tapi bgmana pula dengan kita ni yg berada didepan mata seseorang tetapi org tu tak pernah bersyukur dgn apa yg ada di depan mata nya...sentiasa ign mencari yg lebih sempurna...ermmm..

kesimpulannya..manusia sentiasa mencari kesempurnaan walhal kesempurnaan bukanlah tiket utk kebahagiaan........

Post a Comment

Nak komen? Silakan.